Idiot

Vi åkte till vetrinären först när Elvis blev halt, och försökte hitta ett fel.
Vetrinären hittade inte något förutom att han va något varm under kotan.
Både jag och min mamma är sånna att vi vill ha ett svar. Vi vill veta vad felet är på vår häst.
Så vi frågade olika frågor bl.a. Frågade minst 5 gånger, "de kan inte vara en fraktur då?"
"Nej det är omöjligt" fick vi till svar.
Jag fick lita på den här vetrinären och åkte hem med hopp om att han skulle återhämta sig, jag tyckte han blev lite bättre och släppte därför ut honom. När han kom ut i hagen tyckte jag att allt stod stilla och den sista hältan gick inte över.
Jag då hit en equiterapeut, som fick låssa på de låsningarna han hade fått, vi fick order om att han skulle skrittas under helgen.
Måndagen den 24/9 skulle jag trava och se hur han kändes.
Han var 10 ggr värre igen.
Så jag ringde och bokade en ny tid, krävde en av dom bästa vetrinärerna här nere.
Igår alltså den 25/9 åkte vi in med honom. Vi började undersökningen och bedövade kotleden först.
Ingen reaktion alls. Då bedövade vi de 2 nerverna under kotleden, och då blev han mycket bättre!
Vi fick då ta in honom på röntgen.
Där fick vi reda på att de va en hovbensfraktur.
Jag är så arg och så ledsen på den vetrinären som bara struntade i våra frågor när vi frågade om vi inte skulle ta in honom på röntgen och om de inte kunde vara en fraktur.
Hur fan kan man som vetrinär göra så?
Min häst har gått ute i hagen som vanligt i 2.5 vecka när han egentligen skulle stått i box, och inte ens fått gå utanför stallet. Fyfan vad ledsen jag är...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0